fbpx

Proces składania zamówienia

Aby zapewnić naszym klientom komfort w użytkowaniu sklepu budowlanego online Styroshop, poniżej omawiamy poszczególne kroki składania zamówienia. Naszym celem jest usprawnienie korzystania z niniejszej strony, bez pozostawiania wątpliwości, na co należy zwrócić uwagę, aby zamówienie mogło zostać poprawnie złożone i przekazane do realizacji.

Krok pierwszy: wybór produktów

Aby dokonać zakupów w naszym sklepie, należy wybrać przynajmniej jeden z oferowanych przez nas produktów. Aby dokonać tego poprawnie, należy uwzględnić następujące kwestie:

  1. W ilości zamawianego produktu wpisywana jest ILOŚĆ PACZEK potrzebnego styropianu. Sprawdź, jak wyliczyć ilość paczek, wchodząc do zakładki Proces składania zamówienia.
  2. Z racji ograniczeń logistycznych, na każdego z producentów przypada minimum, jakie należy zamówić, aby zlecenie mogło zostać przekazane do realizacji. Dla poszczególnych producentów minima te wynoszą:
    - Austrotherm: 100 paczek (poniżej tej ilości wycena i możliwość dowozu do indywidualnego uzgodnienia),
    - Termo Organika: 100 paczek,
    - swisspor: 80 paczek,
    - Arbet: 80 paczek.
    - styrodur (płyty XPS) Rava Therm, Hoch - każdorazowo konsultacja indywidualna w sprawie ceny i możliwości dostawy.

    Oznacza to, że jeżeli klient wyraża chęć zakupu np. materiałów producenta Austrotherm, to musi zamówić przynajmniej 100 paczek jego produktów, aby zamówienie mogło zostać przekazane do realizacji. Nie musi to być jeden produkt tego producenta, może ich być kilka, najważniejsze jednak, aby było ich łącznie przynajmniej 100 paczek. Jeżeli w tym samym zleceniu klient chciałby dodatkowo zamówić jeszcze np. materiały producenta swisspor, to w tym przypadku również musi spełnić narzucone minimum, czyli zamówić 80 paczek produktów tego producenta.
    Jeżeli jesteś zainteresowany zamówieniem jeszcze mniejszej ilości produktów, skontaktuj się z obsługą sklepu Styroshop - sprawdzimy, czy realizacja Twojego zamówienia jest możliwa.

  3. Przy spełnieniu tzw. minimum logistycznego oferujemy bezpłatną wysyłkę materiałów budowlanych do każdego miejsca w Polsce.
  4. Jeżeli w naszej ofercie znaleziono produkty, których nie można dodać do koszyka, to oznacza, że można je złożyć wyłącznie na specjalne zamówienie po zapytaniu indywidualnym. Złóż prośbę o wycenę produktów specjalnych sklepu Styroshop w zakładce Zapytaj o produkt.

Krok drugi: formularz zamówienia

Po upewnieniu się, że wszystkie potrzebne produkty są już w koszyku odpowiednich ilościach, przechodzimy do kwestii, które trzeba mieć na uwadze, wypełniając formularz zamówienia.

  1. W formularzu "Szczegóły płatności" zamawiający podaje dane, które będą służyć do rozliczenia zobowiązań. Jeżeli klient nie zaznaczy inaczej, będą to również dane, na które zamówienie zostanie zrealizowane, czyli wysłane do kontrahenta.
  2. Jeżeli przesyłka ma zostać wysłana na inny adres niż podany w formularzu pierwszym, wtedy należy zaznaczyć opcję znajdującą pod nim, o nazwie "Wysłać na inny adres?". Po wybraniu tego pola rozwinie się kolejny formularz, w którym należy podać dokładne dane do wysyłki.
  3. W polu "Uwagi do zamówienia" można doprecyzować takie szczegóły jak to, czy miejscem dostawy jest np. plac budowy lub z kim należy się kontaktować w celu dostawy, jeśli jest to osoba inna niż podana w wyżej omówionych formularzach, bądź tez inne szczegóły, które zdaniem zamawiającego są istotne.
  4. Jeżeli klient nie ma konta w sklepie Styroshop, może je automatycznie założyć podczas składania zamówienia, wybierając opcję "Stworzyć konto?". Nie jest to jednak obowiązkowe.
  5. W tym miejscu pojawią się również opcje dostawy zamówienia. Jeżeli klient chce, aby to sklep dostarczył mu materiały, należy wybrać opcję "Dostawa na miejsce".
  6. Jeżeli zamówienie spełnia kryterium logistyczne omówione w "Kroku pierwszym: wybór produktów", darmowa wysyłka naliczy się samoczynnie.
  7. Istnieje także możliwość wyboru opcji odbioru osobistego składanego zamówienia. Hurtownia budowlana online Styroshop nie pobiera dodatkowych opłat za wybranie tej formy realizacji zamówienia. W celu jego wykonania obsługa sklepu Styroshop skontaktuje się z klientem telefonicznie lub e-mailowo w celu ustalenia terminu odbioru towaru przez zamawiającego.
  8. Zamówienia realizowane są wyłącznie po przedpłacie na konto bankowe sklepu, dlatego nie pojawią się żadne inne opcje płatności do wyboru.
  9. Na końcu kroku drugiego należy zapoznać się z regulaminem sklepu Styroshop i zaakceptować go.

Krok trzeci: realizacja zamówienia

Jeżeli klient pomyślnie przeszedł przez krok pierwszy i drugi składania zamówienia, wtedy czeka na kontakt ze strony obsługi sklepu Styroshop.

  1. Po otrzymaniu zamówienia prześlemy zamawiającemu drogą e-mailową fakturę proforma, którą należy opłacić do daty na niej widniejącej.
  2. Gdy kwota zostanie zaksięgowana na koncie sklepu Styroshop, status zamówienia zostanie zmieniony na "W realizacji".
  3. Status zamówienia "W realizacji" oznacza, że materiały są już przygotowywane przez producenta i niebawem będą mogły wyruszyć w drogę do nabywcy.
  4. Każda wysyłka konsultowana jest z klientem indywidualnie - obsługa sklepu kontaktuje się z nim telefonicznie lub e-mailowo, w celu potwierdzenia terminu dostawy bądź terminu odbioru, jeśli wybrał opcję "odbioru osobistego" towaru.
  5. Jeżeli klient chciałby zmienić ustalony wcześniej termin dostawy, może to zrobić najpóźniej 3 dni przed planowaną dostawą.
  6. Dzień przed planowaną wysyłką jeszcze raz potwierdzamy wyjazd zamówienia na dzień kolejny.
  7. Należy pamiętać, iż na dzień odbioru zamówienia należy zadbać o to, by na miejscu znajdowała się ekipa, która rozładuje towar, a także przygotować miejsce jego składowania.
  8. Po odebraniu towaru należy dokładnie sprawdzić, czy towar zgadza się z tym, co jest wypisane na dokumencie WZ.
  9. Jeżeli klient zauważył nieprawidłowości w odbieranym materiale, np. ubytek lub niezgodność z dokumentem WZ powinien to niezwłocznie zaznaczyć na wszystkich egzemplarzach WZ i poinformować o tym obsługę sklepu Styroshop.